2011 Najaar

Terug naar oktober 2011

(Reis-)verslagen overwinteren najaar 2011

November 2011

Vandaag is het nog wel de laatste dag van oktober, maar toch al een beetje november. Ze hadden voor deze dagen heel erg slecht weer voorspeld, doch......het is super weer. Dus op deze manier mogen de weer-deskundigen het vaak mis hebben, toch?

Morgen komt onze vriendin Willemijn aan op de vlieghaven van Altet (Alicante). Altet is na een jarenlange verbouwing volledig vernieuwd en veel groter geworden. Je zoekt je daar nu de “tandjes”, zeggen ze hier, om daar elkaar te vinden. Maar we zullen zien. Het zal ook voor Willemijn even wennen zijn, want ze vliegt nu voor het eerst helemaal alleen!! Maar we hebben ons mobieltje nog, dus we vinden haar heus wel. De komende week zal daarom helemaal in het kader staan van Willemijn ;-))).

Op dinsdag 1 november hebben we ‘s-avonds Willemijn op Altet opgehaald. Het vliegtuig was wat later van Rotterdam Airport vertrokken, maar landde precies op tijd op Altet. Altet was  erg veranderd in de tijd dat we in Nederland waren “over-zomerd”.

De verbouwing was nu klaar en het zag er nu allemaal schitterend uit.

Ondertussen was het donker geworden en na nog wat te hebben  gegeten in de aankomsthal zijn we weer richting ons huisje vertrokken.

Op donderdag zijn we naar visafslag van Calpe-haven  gegaan. Het oorspronkelijke plan was om naar Guadelest te gaan, maar we reden de afslag naar Callossa voorbij. Doch, Calpe is ook best leuk voor Willemijn. We kregen een telefoontje van Maaike en Wilbert dat ze afgelopen week waren aangekomen. Toen Maaike hoorde dat we in Calpe waren, spraken we af dat we elkaar aan de haven van Calpe zouden ontmoeten  We hebben daar samen weer heerlijke tong gegeten in “ons” restaurant Lonja (uitspreken: “longa”)! Trudy heeft me de volgende morgen met met de auto weggebracht naar de computerclub omdat het flink regende. In de middag zijn Trudy en Willemijn samen gaan bridgen bij de NVCB.  Het weer werd steeds slechter met soms hevige regenbuien die een groot deel van de dag duurden. Niet leuk voor Willemijn, die maar maar een weekje bij ons was. Zaterdag was de hemel bij opstaan helemaal blauw. Trudy en Willemijn waren opgelucht en gingen op de fiets naar Benidorm Ponient. Na thuiskomst werd het weer bewolkt en begon het weer te miezeren en werd het ook meteen erg fris.

Zondag 6 november, zijn Trudy en Willemijn naar de markt in Albir geweest. Het was erg slecht weer die morgen, dus geen plezierig tochtje met de fiets, in de regen, bergaf en bergop. De auto was geen alternatief, daar je die bij de markt niet parkeren kan. Die middag zijn we met de auto samen naar Guadelest geweest. De tocht er heen is altijd mooi door de ruige omgeving en de vele haarspeldbochten. Maar het was daar nu een natte bedoening en alles was daar nu erg stil. We hebben daar toch een gezellige dag gehad en ‘s-avonds zijn we samen gaan eten in “ons” restaurant El Sacristàn (De Koster) in Albir. Het eten was weer overheerlijk!!! Toen zat de dag er weer op.

Maandag was het weer nog erg slecht. Erg sneu voor Willemijn, doch het is niet anders. Morgen vertrekt ze weer naar Nederland.

Dinsdag was de vertrekdag van Willemijn en het was het schitterend weer met een blauwe lucht..... Tja, dat kan in Benidorm.....

Ik ben ondertussen nog even snel naar de club gegaan om de routebeschrijving van Hilbert voor morgen uit de mail te plukken. We hadden weer even geen Internet, maar dat is een verhaal dat jullie reeds bekend is ;-((( . Aan het eind van de middag brachten we Willemijn weer naar het vliegveld. Ze vloog om 20.05 uur, dus we moesten al rond 17.00 uur vertrekken.

2011 November2

Guadelest in

November 2011

nat... en .... koud!

We leverden haar uiteindelijk na het inchecken af bij de douane.

Enige tijd later kregen we een SMS’je dat alles goed was gegaan. Toch even spannend voor Willemijn! Om 10.30 uur kwam ze aan in Rotterdam en op 11.30 stapte ze, ruim 2000 km verder, weer haar voordeur binnen in Schoonhoven..

De volgende dag zijn we dan volgens afspraak naar Wilbert en Maaike gegaan in Parcent, nabij Jalon.. De prachtige bungalow met zwembad lag daar heel erg afgelegen. Zonder de duidelijke routebeschrijving van Maaike hadden we het echt niet gevonden. Het was weer heerlijk gezellig. Ik liet bij vertrek weer eens mijn fototoestel achter.... Op de terugweg reden we bij Calali verkeerd .... en kwamen veel noordelijker uit bij Denia. We hebben toen een flink stuk omgereden in het donker.

De volgende dag kwamen Greet en Henk op bezoek. Ik had op de club beloofd om haar foto’s op de PC wat te ordenen. Aan het eind van de dag zijn we toen samen bij “Carpe Diem” in Albir gaan eten. Zaterdag zijn we vervolgens bij Hotel Kaktus, aan de Playa samen met Greet en Henk gaan dansen. Enige dagen geleden zijn we daar al eens gaan kijken en volgens informatie van het personeel is dansen daar ieder avond mogelijk m.u.v. de maandag. En inderdaad het was daar erg gezellig dansen op live-muziek! Een aanrader dus!!